Cheap commitment

 

I have no idea people sometimes make unreal commitment.

Now I have learned to take commitment as the most important role in my whole life value.

Without trust, how could we live in the world?

I do not make social commitment because you let other to accept and look forward to it then you break the wish.

If you do not fit the action to the words, you just slap both on your face and others'.

Though white lie is good for social, sometimes it is nonsense and helpless.

Sometimes white lie comes without sincere.

I do not want to do things just focus on benefit because I rather than do what I want to do.

 

by newangle

 

廉價的承諾

不曉得為何現在人有時候都做一些不真實的承諾

在我的認知中,承諾或是約定在我人生觀中最重要、最重視的觀念

如果沒有誠信,我怎麼活在這個世界上?

我也不喜歡說一些場面話,場面話讓人接受並抱有期望,但後來你打破了這個希望

如果你說話不算數,你不僅辜負他人期待也搧了你自己一個耳光

雖然一些善意的謊言有助於社交,但有時候根本胡謅且無用

有時善意謊言根本不真誠

我不想要只注重於利益,我情願做我想做的事情

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 newangle 的頭像
    newangle

    newangle的部落格

    newangle 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()